Ny Storstrømsbro forsinket til 2024/2026 (Generelt)
I det nye signalsystem ERTMS findes den mulighed i form af NL-mode (non leading), formentligt ud fra den drift der sker med skydelokomotiver i Europa som vist på YouTube videoen ovenfor
Non Leading mode er til de andre lokomotiver, som ikke er forrest, men har aktiv udstyr. Men jeg kan ikke se at det også skal bruges til skydelokomotiver.
Hvordan håndteres skydelokomotiver som f.eks. på Geislinger Steige i ERTMS, hvis det ikke skal ske i NL-mode?Mvh. Jens
Det er også underordnet, for det er ikke en del af den version af ERTMS, der leveres til Danmark.
Tjaa. Dannmark har valgt baseline 3, hvor alle standardfunktioner er med i det mobile udstyr. Men spørgsmålet om skydelokomotiver uden kobling overhovedet er med i ETCS.
Det er meget morsomt at diskutere (fantasere om) alle mulige løsninger, men det fører vist ikke til at løse de udfordringer "det virkelige liv" har med forsinkelserne ifm opførelsen af den nye Storstrømsbro.
Jeg synes også der har været alt for meget fokus på en af de mange muligheder for at håndtere det. Og et skydelokomotiv vil ikke været noget som blive brugt seriøst denne sammenhæng.... Men My1202 er bare dårlig til håndtere en debat - måske vil ikke.