Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny Storstrømsbro forsinket til 2024/2026 (Generelt)

af My1202, 27/5 2021, 17:01 (1369 dage siden) @ Frank Poulsen

Både Lint og IC2 kan køre 120 km/t. Det er i forvejen makshastigheden mellem Vordingborg og Nykøbing F.


Meget snart er sporarbejdet ovre, der er både el og ERTMS. Så burde det burde i teorien være muligt at køre 200 km/t.


Hvilket næsten også er nødvendigt når hurtigtogene i K22 skal køre de 28,8 km mellem Vordingborg og Nykøbing F på 16 minutter.


Var det muligt at have et diesellokomotiv som kunne skubbe en togstamme fra Vordingborg over den gamle bro til Falster. Herfra kunne el-lokomotiv tage over påny.
Tilsvarende den modsatte vej.
Det kræver kun sporskift så diesellok kan skifte fra det sydgående spor og over et kort spor og vente på det nordgående tog.
Er der kun tale om turen over den gamle bro behøver man vel ikke at koble diesellok og togstamme sammen?


Jeg forstår ikke? Vil du bare skubbe vogne uden at koble dem sammen? eller hvad mener du?

Ja. Er det ikke muligt?
Der er jo en lokofører i el-lokomotivet forrest på turen sydpå og det er for 85% over den gamle bro.
Nordover er der en styrevogn forrest.


Jeg troede ikke du var seriøs... hvordan i alverden tror du nogensinde at trafikstyrelsen accepterer nogle bare bliver skubbet uden at hænge sammen...

Ikke flere kommentarer herfra til det forslag.


Det var faktisk seriøst.
Men jeg har ikke skrevet at det skulle ske med 120 km/h.
Men det måtte vel være muligt med måske 40 km/h?

Kald det så rangering!

Det er givet hurtigere end at passagerne skal skifte tog i Vordingborg.
Det er jo kun fra Vordingborg station og de ca. 8 km over til Orehoved på Falster. Her kommer der jo kørestrøm.

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Frederikshavn - Skagen Banen
Vectron

Jernbanebøger

På Sporet Af 2021

På Sporet Af 2021. Pris 240 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak