Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny Storstrømsbro forsinket til 2024/2026 (Generelt)

af larsht, 29/5 2021, 00:25 (1368 dage siden) @ My1202

Nej. Men du mener vel ikke seriøst at diesellokomotivet vil påkøre en holdende togstamme med 40 km/h?

Sjovt nok har jeg mere tiltro til danske lokofører end du har.

Men havde du forstået hvad jeg skrev så ville man med 40 km/h næppe have en udgordring med en da denne jo næppe sker på den opadgående del af turen over broen of på den nedadgående del af turen har jeg svært ved at tro at den skubbede togstamme ville accelerede så meget at hastighedsforskellen villd overstige mere end 2-4 km.
Ellers er det en utrolig elendig lokofører eller også kunne togstammen formentlig fortsætte alene ved tyngdekraften?

Så nej jeg kan slet ikke se den af dig skitserede situation!

Og det er så det der adskiller dig fra det mere seriøse og fornuftige segment her i dette forum.

Jeg kan afsløre for dig at ude i den virkelige verden har de scenarier du skildrer ført til hændelser i mindre og i særdeleshed også større alvorlighedsgrad.

Det kan faktisk vise sig at være ok at bygge sikkerhedsregler på erfaringer gjort i den virkelige verden - og det har man gjort i dette tilfælde - og derfor er de scenarier du skildrer på ingen måde tilladt i Danmark, og bliver det næppe nogensinde.

Det var også derfor jeg blot foreslå det som en mulighed.

Men med den voksenmobning som flere debatører tilsyneladende er fan af - så undres jeg ikke over deres bemærkninger.
Det er nok værst for dem selv.

Jeg kan godt se det må være et drama uden sammenligning at få at vide at ens forslag er decideret farligt og på ingen måde i overensstemmelse med gældende sikkerhedsregler.
Ligeledes må det være et drama uden lige at blive konfronteret med at have benægtet at have skrevet noget som står som afsendt af en selv lidt højere oppe i tråden.

Men voksenmobning? Det skal man vist være et meget følsomt væsen for at synes.....

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak