Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny Storstrømsbro forsinket til 2024/2026 (Generelt)

af andersj, Aalborg, 28/5 2021, 12:59 (1368 dage siden) @ My1202

Jeg beklager at det ikke er om nattog, godstog eller internationale tog - men noget så trivielt som de mange daglige pendlere.

Det har jeg efterhånden forstået ikke er noget dette forum gider bekymre sig om medmindre det er nedlæggelse af en mindre østdansk banestrækning.

Men jeg opkastede en ide.
Det førte til isæt Krabsen fandt på mystiske hændelser som intet havde med det jeg spurgte til.

Men lad endelig dem fra sydhavsøerne benytte en togbus for andet er vel ikke muligt.

Tænker at så bliver der efterfølgende god plads når togene begynder at køre over den nye bro.
Pendlere har i stort omfang købt en bil.

Togbus? Nykøbing F bliver betjent med IC3 frem til åbningen af den nye Storstrømsbro. Ja, det bliver med skifte i Næstved for stoptogene.

Det er mest af alt en ulempe for resten af Danmark, pendlerne på Sydbanen får jo komfortable IC3 tog fremfor de mindre komfortable dobbeltdækkervogne og IR4 i længere tid. Det bliver nok primært rejsende der passere Fredericia der får de største gener af dette, da man nok i stigende grad skal skifte mellem elektrisk- og dieseltog i Fredericia. Det starter allerede til december med hvert andet IC-tog og mon ikke også Esbjerg-Aarhus og Aarhus-Hamburg bliver delt der i en periode.

--
Mvh Anders

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Kalvehavebanen på cykel

Kalvehavebanen på cykel. Pris 130 kr.

Læs mere
Indsend billederSvenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak