Ny Storstrømsbro forsinket til 2024/2026 (Generelt)
Jeg foretrækker også sæder i flyopstilling når jeg rejser alene, men det virker til at det brede publikum foretrækker andre togtyper end dobbeltdækkerne.
Flysæderne i IC3 findes dog kun i Standard Stillezone. Et lille tip er også at regionaltog på Sjælland har kun 1. klasse i vogn 11. Dvs. køres togene med flere togsæt er de øvrige 1. klasse afdelinger nedklasseret til standard.
Dette gælder dog ikke på Kystbanen.https://www.dsb.dk/kundeservice/sporgsmal-og-svar/hvor-finder-jeg-dsb-1-pladserne-i-reg...
Jeg ved ikke, hvad det brede publikum foretrækker af togtyper, da jeg ikke har set nogen undersøgelser om det - men jeg reagerer, når folk får det til at lyde som et fakta, at IC3 bare er mere komfortable end dobbeltdækkere (eller andre tog), da det er meget individuelt, hvad folk synes er komfort og ikke komfort. Det er lidt som at trække ned over hovedet på folk, at fordi jeg synes Coca Cola smager bedst, så synes alle andre det også. Det kan jo aldrig nogensinde blive et fakta om Coca Cola, Pepsi Cola eller noget helt tredje smager bedst
Og det var ikke for at starte en diskussion, for vi bliver aldrig enige om, hvad komfort er - og derfor havde det været passende, at du havde skrevet, at "jeg synes komforten i IC3 er bedre end i dobbeltdækkertogene". Eller at "flertallet af pendlerne synes komforten i IC3 er bedre end i dobbeltdækkerne"