Ny Storstrømsbro forsinket til 2024/2026 (Generelt)
Men havde du forstået hvad jeg skrev så ville man med 40 km/h næppe have en udgordring med en da denne jo næppe sker på den opadgående del af turen over broen of på den nedadgående del af turen har jeg svært ved at tro at den skubbede togstamme ville accelerede så meget at hastighedsforskellen villd overstige mere end 2-4 km.
Ellers er det en utrolig elendig lokofører eller også kunne togstammen formentlig fortsætte alene ved tyngdekraften?Så nej jeg kan slet ikke se den af dig skitserede situation!
Har du nogen erfaring med rigtige tog?
Der er næsten ingen rullemodstand ved sådan et tog, så hvis det kommer hen over broen med 40 km/t, så vil det ned ad rampen på den modsatte side opnå en betydeligt større hastighed end 42-44 km/t. Jeg skal ikke kloge mig på hvor meget, men det kunne snildt blive i området 20 - 40 km/t mere dvs 60 - 80 km/t.
Prøv at finde nogle gamle film på youtube og se hvor meget fart vogne får på et rangerterræn når man stødrangerer ned ad en rangerbakke. Her er der tale om meget mindre fald og højder og alligevel kommer der fart på.
Men er det så et problem?
På Falster siden kan tpoget vel hurtig får kørestrøm.
På Sjællandssiden er det vel også muligt.
Så bliver togstammen skubbet op til højeste punkt, kan den vel køre resten af vejen?
Spørgsmålet er blot. Er det muligt?
--