Ny Storstrømsbro forsinket til 2024/2026 (Generelt)
Nej. Men du mener vel ikke seriøst at diesellokomotivet vil påkøre en holdende togstamme med 40 km/h?
Sjovt nok har jeg mere tiltro til danske lokofører end du har.
Men havde du forstået hvad jeg skrev så ville man med 40 km/h næppe have en udgordring med en da denne jo næppe sker på den opadgående del af turen over broen of på den nedadgående del af turen har jeg svært ved at tro at den skubbede togstamme ville accelerede så meget at hastighedsforskellen villd overstige mere end 2-4 km.
Ellers er det en utrolig elendig lokofører eller også kunne togstammen formentlig fortsætte alene ved tyngdekraften?Så nej jeg kan slet ikke se den af dig skitserede situation!
Og det er så det der adskiller dig fra det mere seriøse og fornuftige segment her i dette forum.Jeg kan afsløre for dig at ude i den virkelige verden har de scenarier du skildrer ført til hændelser i mindre og i særdeleshed også større alvorlighedsgrad.
Det kan faktisk vise sig at være ok at bygge sikkerhedsregler på erfaringer gjort i den virkelige verden - og det har man gjort i dette tilfælde - og derfor er de scenarier du skildrer på ingen måde tilladt i Danmark, og bliver det næppe nogensinde.
Jeg kender ikke regelsættet til bunds fra dengang, men man benyttede af og til MT som skydelokomotiv fra Nyborg op ad bakken mod Hjulby for de tunge godstog. Efter sigende var der ikke koblet hverken kæde eller luft mellem godstoget og MT, der efter ankomst til Hjulby returnerede solo til Nyborg.
Mvh. Jens