Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny Storstrømsbro forsinket til 2024/2026 (Generelt)

af Frank Poulsen, 27/5 2021, 13:47 (1369 dage siden) @ My1202

Både Lint og IC2 kan køre 120 km/t. Det er i forvejen makshastigheden mellem Vordingborg og Nykøbing F.


Meget snart er sporarbejdet ovre, der er både el og ERTMS. Så burde det burde i teorien være muligt at køre 200 km/t.


Hvilket næsten også er nødvendigt når hurtigtogene i K22 skal køre de 28,8 km mellem Vordingborg og Nykøbing F på 16 minutter.


Var det muligt at have et diesellokomotiv som kunne skubbe en togstamme fra Vordingborg over den gamle bro til Falster. Herfra kunne el-lokomotiv tage over påny.
Tilsvarende den modsatte vej.
Det kræver kun sporskift så diesellok kan skifte fra det sydgående spor og over et kort spor og vente på det nordgående tog.
Er der kun tale om turen over den gamle bro behøver man vel ikke at koble diesellok og togstamme sammen?


Jeg forstår ikke? Vil du bare skubbe vogne uden at koble dem sammen? eller hvad mener du?

Ja. Er det ikke muligt?
Der er jo en lokofører i el-lokomotivet forrest på turen sydpå og det er for 85% over den gamle bro.
Nordover er der en styrevogn forrest.

Jeg troede ikke du var seriøs... hvordan i alverden tror du nogensinde at trafikstyrelsen accepterer nogle bare bliver skubbet uden at hænge sammen...

Ikke flere kommentarer herfra til det forslag.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MH399Svenska-lok

Jernbanebøger

Hjælpen Til Sønderjylland

Hjælpen Til Sønderjylland. Pris 270 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak