Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny Storstrømsbro forsinket til 2024/2026 (Generelt)

af andersj, Aalborg, 28/5 2021, 13:52 (1368 dage siden) @ mikedk2100

Det er mest af alt en ulempe for resten af Danmark, pendlerne på Sydbanen får jo komfortable IC3 tog fremfor de mindre komfortable dobbeltdækkervogne og IR4 i længere tid.

Komfort er mange ting - og som pendler foretrækker jeg nu "de mindre komfortable" dobbeltdækkervogne fremfor IC3. I dobbeltdækkervognene er der en rimelig chance for at få et af de enkeltmandssæder på øvre etage, hvor der ikke sidder nogen ved siden af eller overfor, og der er bedre udsigt. I IC3 er der kun 4 mands-grupper, medmindre man køber plads på første klasse.

Nå ja, og så slipper man for de voldsomme gearskift, som IC3 er begyndt på de seneste år.

Kort sagt: Til pendlerture er dobbeltdækkervognene mere komfortable og "arbejdspladsvenlige" end IC3.

Jeg foretrækker også sæder i flyopstilling når jeg rejser alene, men det virker til at det brede publikum foretrækker andre togtyper end dobbeltdækkerne.

Flysæderne i IC3 findes dog kun i Standard Stillezone. Et lille tip er også at regionaltog på Sjælland har kun 1. klasse i vogn 11. Dvs. køres togene med flere togsæt er de øvrige 1. klasse afdelinger nedklasseret til standard.
Dette gælder dog ikke på Kystbanen.

https://www.dsb.dk/kundeservice/sporgsmal-og-svar/hvor-finder-jeg-dsb-1-pladserne-i-reg...

--
Mvh Anders

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak