Ny Storstrømsbro forsinket til 2024/2026 (Generelt)
I det nye signalsystem ERTMS findes den mulighed i form af NL-mode (non leading), formentligt ud fra den drift der sker med skydelokomotiver i Europa som vist på YouTube videoen ovenfor
Non Leading mode er til de andre lokomotiver, som ikke er forrest, men har aktiv udstyr. Men jeg kan ikke se at det også skal bruges til skydelokomotiver.
Hvordan håndteres skydelokomotiver som f.eks. på Geislinger Steige i ERTMS, hvis det ikke skal ske i NL-mode?Mvh. Jens
Det er også underordnet, for det er ikke en del af den version af ERTMS, der leveres til Danmark.
Det er meget morsomt at diskutere (fantasere om) alle mulige løsninger, men det fører vist ikke til at løse de udfordringer "det virkelige liv" har med forsinkelserne ifm opførelsen af den nye Storstrømsbro.
Jeg tror at du i din ivrighed efter at skyde alt ned, også i denne debat, overser at jeg rent faktisk er interesseret i hvordan skydelokomotiver håndteres i ERTMS, for jeg tvivler på at tyskerne opgiver den løsning de har på stejle stigninger i forvejen.
Mit spørgsmål har ikke noget med den danske version af ERTMS eller det oprindelige spørgsmål at gøre.
Mvh. Jens