Ny Storstrømsbro forsinket til 2024/2026 (Generelt)
Se evt. her: https://youtu.be/rdFMvuJ0GTY?t=294
I det nye signalsystem ERTMS findes den mulighed i form af NL-mode (non leading), formentligt ud fra den drift der sker med skydelokomotiver i Europa som vist på YouTube videoen ovenfor.
Er du så også sikker på, at Danmark har tilvalgt denne mulighed?
Bortset fra det er jeg efterhånden noget i tvivl om, hvad de mere eller mindre opfindsomme - og underholdende - forslag går ud på.
NL-mode er nævnt som mulighed i Banedanmarks OR-F, så det antager jeg.Samme NL-mode må være det der tænkes anvendt ved forspandskørsel uden elektrisk forbindelse mellem køretøjerne.
Mvh. Jens
Men de vil da stadig være fysisk sammenkoblede, samt tilsluttet bremsesystemet
I det nævnte tilfælde ja.Visse ting bliver dog (gen)indført med ERTMS, bl.a. G-bremsede tog.
Mvh. Jens
Men når nu de er fysisk sammenkoblede plus med gennemgående bremse matcher det jo heller ikke det i tråden fremførte forslag om usammenkoblet skydelokomotiv.
Jeg forholder mig ikke til det oprindelige forslag i tråden, men om mulighederne med indførsel af ERTMS.
Her ser jeg NL-mode som mulighed for bl.a. at køre som skydelokomotiv, som det sker dagligt i f.eks. Tyskland.
Mvh. Jens