Østbanen og BRT (Trafikpolitik)
Det er faktisk en ret god analyse, Doktor!
Når man har kunnet lave hurtigtig i HFHJ, så skyldes det er den opland er noget anderledes, nemlig en masse små stationsbyer og så 2 store - Frederiksværk og Hundested.
Her giver det goid mening i myldretiderne at have tog, der kører Hillerød - Frederiksværk - Hundested med op til 100 km/t.
Sådan er det bare ikke på Stevns.
Man KUNNE måske også gøre det på Gribskovbanen, men hverken Helsinge, Tisvilde, Græsted eller Gilleleje er bare tilnærmelsesvis så store som Frederiksværk og Hundested.
Og så kommer det jo også måske an på at for at kunne have et hurtigtog i en forholdsvis tæt togfølge kan det kræve overhalingsspor på et par stationer og det var der måske de rigtige steder på HFHJ (der kører jo også langsomme godstog fra Frederiksværk), og de muligheder er der bare ikke på Gribskovbanen - eller Østbanen.
--
Venligst
Michael Deichmann