Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Østbanen og BRT (Trafikpolitik)

af Pyloriis, 26/4 2020, 18:20 (1672 dage siden) @ K. Simonsen

Næh det er ikke bare skinneeffekt, toget er allerede nu hurtigere end busser nogensinde vil blive.
busser er begrænset til 80 km/t. Østbanen er beregnet til 100 km/t.

Der er vel intet teknisk til hinder for at bussen kan køre 110 km/h.
Idag er der et lovkrav om at brugesikkerhedsseler ved hastigheder over 80 km/h.


der er ikke tale om at bruge sikkerhedsseler på en ny brt

Det ved ingen dags dato om der skal.
Og en bus kan sagtens køre 100 km/h.

Og jernbaner kan hastighedsopgraderes til fx 200 eller 160 km/t til få penge. måske 700.000 kr pr km. så vil banen kunne konkurrere med bilen.

Tvivler på at 700.000 kr pr km kan gøre Østbanen til en bane med 160 km/h.

du skal vist have et læsekursus. der står 'pr km'

Ikke forstået. Jeg har skrevet nøjagtig det samme - nemlig 700.00 kr pr km. At jeg har benyttet km/h fremfor km/t burde alle vel forstå?

Og hvilke stationer skulle så ikke have tog længere?


jeg har ikke foreslået nogen overspringninger. alle stationer bør serviceres.

Interessant. Et tog med hastighed på 200 km/t -som skrevet ovenfor - ja den hastighed når det nok først efter flere km. Så de første 4-5 stationer ser aldrig toget.
Og der er næppe passagerer til blot 1 højhastighedstog pr time fra h.h. Rødvig og Fakse ladeplads.


men man kan godt indføre hurtigtog der overspringer nogen stationer og køre helt til københavn via køge nord. det vil man gøre fx fra nykøbing sj.

Enig - men er der passagerer til det?

Reelt ville der kun være endestationer og Hårlev tilbage!


ja det er en mulighed


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak