Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Østbanen og BRT (Trafikpolitik)

af Pyloriis, 26/4 2020, 17:00 (1672 dage siden) @ Svend

Hvor lang tid tager det et tog at nå 160 km/h og bremse ned påny.
Der er 10 stationer fra Faxe ladeplads til Køge.

.
Ups, Pyloriis, det er ikke nedbremsning (deacceleration) der tager (køre-)tid men acceleration....... ;-)


Ok.
Så fra160 km/h til 0 km/h tager ved tog 0 sekunder?

Ja - acceleration tager tid. Men det gør nedbremsning nu også!

.
Det er fint, du får det næstsidste ord. Det eneste jeg ville sige var, at acceleration fra 120 km/t og videre op kan være noget af en sejtrækker ..... som også koster relativt mere i el eller diesel.
Har du et gæt på værdien i m/sek ved nedbremsning (bare for at prøve dig af :-) )

Helt enig. Det er fra de 100-110 km/h og opefter der koster og tager tid.
Derfor giver det heller ikke mening at blot overveje hastigheder over 120 km/h på Østbanen. Medmindre man vil nøjes med 2 stationer på turen til Køge.
Og der er ikke passager til at køre nonstop fra Rødvig eller Fakse ladeplads blot en gang i timen og så betjene de øvrige stationer med 1/2 times drift.
Der er aktuelt max 5.000 rejsende dagligt.

Og nej. Dit sidste spørgsmål har jeg ikke noget gæt på.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Dampvogne ved privatbanerne
Dampvogne ved privatbanerne

En række afsnit fra bogen ´Danmarks Damplokomotiver´ af William Bay udgivet i 1977, er samlet til denne artikel. Den omfatter dampvogne fra Gribskovbanen, Randers-Hadsundbanen, Langelandsbanen og Hornbækbanen.

Læs mere
DSB MZ1403

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak