Østbanen og BRT - Minister: Prisen for BRT-busser på lokalba (Trafikpolitik)
Er forarbejdet gjort ordentligt - hvilket vel er årsagen til at anlæggelsen af en evt BRT er relativ dyr - så er det alene slidlaget som skal fornyes eller udskiftes med 15-20 års mellemrum.
Og det koster IKKE nær så meget som udskiftning af skinner, nye sveller og opretning af underlaget under skinnerne.
Og dermed med væsentligt større frekvens end udskiftning af skinner.
Ja. Men det er jo så fordelen ved en BRT. Den kan køre på alm. vej i de få dage som det tager at udskifte slidlaget på delstrækninger.
A'ha - hvis den kan det, hvorfor mon så man overhovedet laver specielle veje til dem, når de ovenikøbet er dyre?
Tja - gæt selv.
Så det kunne du åbenbart ikke svare på.
Næh - lige på det punkt ligner vi nok hinanden.
Eller tænker du på at køre det der jo så må hedde BRT-busser?
Fandt denne oplysning.
https://ltl.dk/artikel/transport/udgifter-til-vedligeholdelse-af-motorveje-er-varierende
Så tilsyneladende kan en 4-sporet motorvej vedligeholdes i 100 år for 2.5 mio kr. pr. km pr år.
Kommer nok lidt an på hvor lang den er.
Nu har du jo altid en sarkastisk tilgang. Men mon ikke de fleste - især efter at have læst linket - har forstået at der er tale om pr. km motorvej
Hvis det er sarkastisk at påpege faktuelle fejl i en argumentation, så lever jeg fint med den betegnelse.
Ja det er jo din spidskompetence.
Til gengæld har vi så lige konstateret, at du har det fint med at rette i citater fra tidligere indlæg, når fejlen påpeges. Det nærmer sig det der hedder fusk.
Vrøvl. Det blev rettet for at undgå andre i at begå samme fejl som dig og det kan ikke være fusk når der angives en begrundelse.