Kan S-tog på Kystbanen løse problemet med "røret" (Trafikpolitik)
De steder i Berlin og andetsteds hvor udnyttelsen af parallelle S-banesporpar og fjernbanesporpar tilsammen er mindre end kapacitetsgrænsen for udnyttelsen af 2 spor er der tale om ressourcespild.
Det er muligt, du i teorien kan have ret, især når man bortser fra køreplanmæssige karakteristika for S-tog hhv. fjernbanetog; men hvor i virkeligheden er der konkrete eksempler på "ressourcespildet"?
Aner det ikke. I princippet ude i de 'tynde ender' af S-banenettet.
Hvis du ikke kan finde et eksempel, som holder, så det lige meget. Hvis du ikke har tjek på fakta, så lade være.
Selv de tynde ender i Berlin med 2 sæt dobbeltspor bliver benyttet godt. S-bahn de steder, som jeg tjekket, 10 minutter drift. På et enkelt dobbeltspor vil et et S-tog med mange stop hurtig blive indhentet af andre tog.