Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kan S-tog på Kystbanen løse problemet med "røret" (Trafikpolitik)

af KKLD, 16/6 2019, 15:47 (1986 dage siden) @ mpp

Ja, det er det der er det centrale. Stationerne Ordrup, Charlottenlund, Svanemøllen, Nordhavn og Vesterport vil pludseligt blive bundet sammen med Kystbanen. Kystbanen mister alligevel forbindelsen til lufthavnen (men opnår så forbindelse til det øvrige sjællandske regionaltogsnet) med de nuværende planer. Man skal dog nok ikke lægge for meget i hvilke stationer der opnår bedre/dårligere direkte forbindelser, da de fleste alligevel skal skifte hvis de ikke skal til en af de centrale stationer i København.

Ja du har ret men hvis man valgte at lade alle togene fra Sverige ende i Hellerup (forkortet fra Nivå og Helsingør) så ville det ikke være så stort et problem. Det er vel nemmest at skifte i Hellerup end Østerport og København H hvor de eksempelvis ville have endestation.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner

Tidligere værkmester på IC 3 værkstedet i Aarhus Hans Werner Hansen fortæller i denne artikel om indsættelsen af IC 3 togsæt som EuroCity tog mellem København H til Hamburg Hbf ved køreplanskiftet den 23. maj 1993. Læs også om den olympiske flammes tur i IC 3.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak