Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kan S-tog på Kystbanen løse problemet med "røret" (Trafikpolitik)

af tgpsen, 16/6 2019, 21:50 (1989 dage siden) @ steenth

Selvom man på et senere tidspunkt kan bruge fyldende blok med niveau 3, så bliver det lang fra hvad man kan med CBTC. Derudover skal også have tilført ATO til ETCS for at komme op på det CBTC kan, men det er også på vej og det er i drift flere steder bl.a. i London efter forslag til specifikationer og bliver med stor sandsynlighed tilføjet til Baseline 3 ved den næste større revidering af specifikationerne.


Altså langt fra, men på vej?


ETCS kommer ikke til kunne erstattet CBTC. CBTC vil have stadig give mulighed for større kapacitet end ERTMS/ETCS. ETCS skal kunne dække alle typer tog, mens CBTC kan nøjes med have fokus på en type af tog.

Dvs. det man kan med CBTC vil man også kunne med ETCS. Hvordan kan du så hævde at to spor CBTC plus to spor ETCS vil have større kapacitet end fire spor ETCS?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg
Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om udviklingen og anvendelsen af fjerntog i Danmark og Norge med hovedvægten på lyntog og IC3-tog.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak