Kan S-tog på Kystbanen løse problemet med "røret" (Trafikpolitik)
Berlin er et sjovt eksempel, givet at s-togene der netop løber i deres egne spor med strøm fra 3. skinne. Det samme gælder i Hamborg, hvor der dog er nogle 2-systemstog der kommer ud på almindelige skinner.
De øvrige tyske s-togsnet kører på almindelige skinner med almindelige signaler og almindelig strøm til almindelige perroner. Der er så dan forskel at perronerne i Tyskland er 760 mm over sporet, mens de er 550 mm over sporet (jeg mener s-tog er 1100 mm eller sådan noget). Bygger man fjerntogsperronerne om til 760mm kan der laves bredere døre i dobbeltdækkertogene der kan lette passagerudvekslingen, men det er igen et fantastforslag.
Havde man vist hvad man ved nu fra starten kunne man have gjort mange ting anderledes. Det var dog ikke tilfældet og derfor er der nogle ting der er uhensigtsmæssige. På den anden side giver det også nogle andre steder i hovedstaden mulighed for at være trafikknudepunkter og så skaber det vel en eller anden balance.