Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kan S-tog på Kystbanen løse problemet med "røret" (Trafikpolitik)

af Niels Munch, 18/6 2019, 00:31 (1984 dage siden) @ tgpsen

De steder i Berlin og andetsteds hvor udnyttelsen af parallelle S-banesporpar og fjernbanesporpar tilsammen er mindre end kapacitetsgrænsen for udnyttelsen af 2 spor er der tale om ressourcespild.

Det er muligt, du i teorien kan have ret, især når man bortser fra køreplanmæssige karakteristika for S-tog hhv. fjernbanetog; men hvor i virkeligheden er der konkrete eksempler på "ressourcespildet"?


Aner det ikke. I princippet ude i de 'tynde ender' af S-banenettet.

I princippet et ubrugeligt argument; har du flere af dem?


Det var ikke et argument.


Men et billede på dit debatniveau.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.

Læs mere

Jernbanebøger

Holbæk Havnebane

Holbæk Havnebane. Pris 160 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak