Kan S-tog på Kystbanen løse problemet med "røret" (Trafikpolitik)
I mange større byer (London / Paris) kommer man ikke ind til centrum med toget. Men ankommer typisk til en sækbanegård og må tage videre med f.eks. Metro eller noget som minder om S-tog.
Men ikke i Berlin, hvor Hauptbahnhof ligger i krydset mellem den gennemgående øst-vest forbindelse og den gennemgående nord-syd forbindelse.
Problemet herhjemme er at man glemmer at tænke samfundsudviklingen med i sin planlægning.
Som ovennævnte ræsonnement er et eksempel på.
Det er den "nye" Rigstedbane et godt eksempel på. Kun anlagt med 2 spor og med hastigheder op til 250 km/h.
Der burde have været plads til 4 spor fra Hvidovre og mod Rigsted og selvfølgelig med hastigheder til min 300 km/h da det givet bliver "standard" indenfor 20-30 år på europæiske jernbanelinier.
Den skulle have været lagt på ydersiden af motorvejen så man slap for 230 km/h svinget ved Køge.