Kan S-tog på Kystbanen løse problemet med "røret" (Trafikpolitik)
Der er flere s-togs strækninger der har samme længde som eksempelvis Kystbanen. Og de klarer sig egentlig ret fint.
Desuden synes jeg ikke komforten i litra ET er noget værd at skrive hjem om.
Komforten i ET er meget bedre end i f.eks. litra ER, hvor både sædeafstand og sædekomfort er særdeles ringe. I litra ER er et antal sæder endog placeret så der ingen udsigt - du køber en vinduesplads, men har udsigt til en slidt vægbeklædning !!
Litra ET er noget tættere på f.eks. litra MF i komfort og sædestandard, og vil klart være at fortrække fremfor litra ER, som er et rent regionaltogsprodukt, som DSB desværre at valgt at anvende som IC-tog. Specielt det manglende bord mellem sæderne i 3/4 dele af toget er til stor gene for mange der har behov for at benytte rejsetiden som arbejdstid, og ikke engang hvis man vælger stillezone kan man være sikker på en sædeopstilling med bord imellem.
Har prøvet en tur til Göteborg i dem og du når ikke meget længere end Lund før kroppen er træt af de sæder.
Så prøv København-Esbjerg i et ER-togsæt - du vil juble næste gang du rejser en tilsvarende rejse med litra ET