Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ringsted-Odense (Trafikpolitik)

af Niels Bak, 13/11 2015, 08:32 (3297 dage siden) @ ThomasTT


Mig bekendt er det konsekvent sådan overalt, også resten af verden, at eksisterende baner kun opgraderes till 200 km/t. Det er der nok en grund til. Logisk sikkert, at det er for dyrt ift bare bygge nyt.

Både i Sverige og Tyskland er flere eksisterende baner opgraderet til 250 km/t. Det gælder så vidt jeg ved på f.eks. Malmø-Stockholm og strækningen Hamborg-Berlin.

Om det så kan lade sig gøre med den eksisterende strækning i Danmark, aner jeg ikke. Det kommer an på især kurveradier.

låst
2083 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Farum sten og gruskompagni A/S
Farum sten og gruskompagni A/S

Her er historien om de virksomheder, der blev etableret ved Vassingerød i Nordsjælland i begyndelsen af forrige århundrede: Farum teglværker, Farum kalkværk, Farum kalkbrud, Sten- og gruskompagniet mv. Læs også om den normalsporede Lillerød-Farum Banen.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak