Ringsted-Odense (Trafikpolitik)
Der laves også en overkapacitet imellem Odense - Kauslunde, men tanken er vel at Vestfyn kan dø en stille død.
Hvem siger at der ikke er økonomi i at køre København - Aarhus uden stop i Odense? DSBs analyser viser at strækningen og ja med stop i Odense, giver overskud. men er der regnet på uden stop?
Netop - opgradering af Østfyn ligger på den flade hånd!
Stop i Ringsted skal nok komme, og de 2 minutter, hvis kravet om 60 minutter fastholdes, netop findes på Østfyn!
Det fornuftige vil være at køre regionaltog København - Odense og fjerntog København - Odense. At stationerne imellem Odense - Ringsted er IC betjent, er jo fordi der ikke er andet. fremover skulle der gerne komme mange flere passagerer og så må de "nøjes" med regionaltog (og skift i Odense til fjerntog). Rejsetiden Nyborg - København vil med fremtidens regionaltog være som i dag med IC.