Ringsted-Odense (Trafikpolitik)
Jo> > Stop i slagelse var en anden mulighed for at skabe mere ensartet drift vest for Ringsted
Du vil have superlyntoget til at standse i Slagelse og i Odense? Det er der ikke tid til. Du mangler at forklare, hvordan du vil finde minutterne til at standse i Slagelse. Men da du ikke vil forklare dig, regner jeg ikke med at få noget svar - heller ikke noget svar på hvorfor det skulle være bedre at standse i Slagelse frem for Ringsted - hvis det endelig skal være. Men det skal det som bekendt ikke. Jeg forstår i øvrigt ikke, hvordan et stop i Slagelse med superlyntogene skulle give en mere "ensartet" drift.
Jo flere stop, jo mere ensartet drift, jo mere kapacitet.
Ja slagelse er vigtigere end ringsted. Det fremgår også af den planlagte kørsel efter timeplanens inførelse, hvor slagelse og nyborg er de eneste byer, hvor alle regionaltog stopper. Det gælder ikke ringsted. Årsagen er også ligetil. Det store flertal, sikkert langt over 90%, skal til københavn. I den retning får ringsted jo mange tog sydfra. Hertil kommer at slagelse er en større by og har flere passagerer. Et stop i slagelse vil også koste mindre tid, da man kun kan gøre igennem med 120 km/t mod 200 km/t i ringsted.
Jo man kan sagtens stoppe i både odense og slagelse og stadig overholde timeplanen. Det man ikke umiddelbart kan er at stoppe i både slagelse og ringsted. Det kunne man formentlig med et nyt spor på østfyn. Det ville øge kapaciteten odense nyborg, men også ringsted-korsør, fordi togene ville køre mere ens. Kun sorø og korsør er tilbage som begrænsning,