Superlyntog - ikke stop i Ringsted (Trafikpolitik)
Sådan noget skal en lokalpolitiker vel spørge om? Om spørgsmålet så går på, om midtsjællænderne kan få hurtig(ere) forbindelse mod Odense og Aarhus eller det blot drejer sig om at pendlerne kommer hurtigere til og fra København, blæser i vinden.
"Rasmus Horn Langhoff er valgt til Folketinget i Sjællands Storkreds, fra Kalundborg-Odsherredkredsen, hvor han har været socialdemokratisk folketingskandidat siden den 13. november 2006."
Han kan formentlig ikke bruge svaret til noget som helst, men nu har han da i mindste spurgt.
Hvorfor spørger han ikke også om, hvornår de eksisterende lyntog begynder at standse i Ringsted, men det er åbenbart ikke så vigtigt.
Et af problemerne er nok, at med Timeplanen er der lagt op til, at de nuværende IC-tog udgår. Dermed vil passagerer fra f.eks. Ringsted skulle skifte tog i Odense, modsat i dag, hvor de kan blive siddende i et gennemgående IC-tog.
Ringsted får direkte forbindelser, ihverftald til østjylland og aarhus. Der er planer om s-tog i østjylland, herunder halvtimesdrift aarhus-odense, der så fortsætter som sjællandsk regionaltog. Eller det ene måske kun. Det bliver selvfølgelig noget langsommere, men næppe nok til at mange gider skifte i odense. Jo flere tog man kan få igennem kbh-odense jo flere direkte forbindelser bliver der.