Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ringsted-Odense (Trafikpolitik)

af Køreplanskontoret, 9/11 2015, 17:19 (3300 dage siden) @ ThomasTT

Alt starter som flyvske ideer. Ikke at jeg synes, at dette er specielt flyvsk. Forslagene ville næppe koste mere end 2-3-4 milliarder og var delvist baseret på at femern til over 60 milliarder blev droppet


Der er ingen skatteyder- eller finanslovskroner i Femernforbindelsen, så du har ikke 2-3-4 milliarder at lege med.

Rent bortset fra, at man formentlig er nødt til at gøre et eller andet mellem odense og Ringsted


Det afhænger af, hvad landstrafikmodellen siger om Kattegatforbindelsen.

hvis man vil have timetog også odense-herning, hvilket er den langsigtede ide i projektet


Hvad er det for et projekt, du taler om og hvad er det for nogle timetog, du vil have mellem Odense og Herning? Er det noget du selv har fundet på, eller er det beskrevet noget sted?

Med de nuværende planer bliver kapaciteten meget stor vest for odense og øst for ringsted, mens 4-5 byer derimellem underminerer muæighederne for effektivt at udnytte den


Hvad er det for 4-5 byer, der underminerer? Hvordan underminerer de? Hvis du studerer Timemodellen grundigt, vil du se, at der slet ikke er noget kapacitetsproblem Ringsted-Snoghøj.

Du er selvfølgelig velkommen til at lege med tanken om, at hverken Femernforbindelsen eller Kattegatforbindelsen bliver bygget. Men så har man det, der kaldes en ny situation og så skal vi nok have fat i nogle andre kapaciteter.

låst
2327 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak