Seminar om godstrafikken på bane i Danmark (Trafikpolitik)
Nu var jeg der også, og Martha gjorde det godt. Også kritikken af Banedanmark som var velbegrundet, saglig og anstændig.
Sikkert, men det ændrer jo ikke på at hun taler på andres vegne.Tænk hvis en person fra Banedanmark begyndte at skælde ud på en lille uskyldig privatbane (over frekvens, køreplaner eller hvad som helst). Du milde for en ballade der ville komme ud af det
Martha taler ikke på "andres vegne"; hun taler på sin virksomheds vegne - og det gør hun rigtig godt. Det er min erfaring med Banedanmark, at først giver de afslag med en begrundelse. Når man så videnskabeligt har bevist, at Banedanmarks begrundelse sejler, ja, så disker de op med en ny begrundelse, som man så må bruge kræfter på at tilbagevise og sådan fortsætter det i det uendelige. Det er en udmattelseskrig, som ikke er en statslig myndighed værdig og jo flere gange Banedanmarks inkompetence (ikke på alle, men på en del områder) kan blive udstillet og røntgenfotograferet, jo bedre. Banedanmark er til for interessenternes skyld og ikke for deres egen.
Så siger vi det: Hun (og resten af virksomheden Midtjyske Jernbaner) er helten og Banedanmark er skurken