Ny station i Esbjerg, flytning af Herlev station mm. (Trafikpolitik)
Som jeg har observeret debatten om biltrafikken på Nørrebrogade, så er der de handlende der er kede af at de kunder der bor lidt længere væk end lige rundt hjørnet, ikke kan komme til.
Der er alligevel P-/stopforbud på hele eller stort set hele Nørrebrogade.
Der er ingen, der starter bilen og kører fra Lyngby til Nørrebro og gå i kiosken/supermarkedet/malerforretningen/schawarmagrillen. Der er kun ganske enkelte specialforretninger på Nørrebrogade, Mejlshede Låse og Naturbutikken, sidstnævntes kunder kommer til fods eller på cykel.
Jeg skal ikke kunne sige om sporvogne gennem Nørrebrogade vil afbøde dette "problem", men jeg kunne nu godt se at en sporvogn kunne føres igennem Nørrebrogade ryddet for biler og med behørig afskærmning til fortove og (brede) cykelstier. Men hvad så? Skal den ende i en sløjfe ved Nørreport? Og fra Dronning Louises bro er vi jo ikke nået frem tilNørreport endnu.
Man kunne lade den fortsætte til fx Rådhuspladsen.