Ny station i Esbjerg, flytning af Herlev station mm. (Trafikpolitik)
Nej, biltrafikken er ikke så slem for tiden fordi man har forsøgt at begrænse den. Men det ville gavne at fjerne den helt, så derfor mener jeg at der er rigeligt plads til sporvogne.
Jeg er ikke enig i at man skal fjerne biltrafikken blot for at fjerne den - der er trods alt en del beboer på Nørrebro som har bil!
Som jeg har observeret debatten om biltrafikken på Nørrebrogade, så er der de handlende der er kede af at de kunder der bor lidt længere væk end lige rundt hjørnet, ikke kan komme til.
Det er naturligvis ikke så mærkeligt, problemet er bare at det er meget få p-pladser man får ud af det - det er og bliver et prioteringsspørgsmål
Jeg skal ikke kunne sige om sporvogne gennem Nørrebrogade vil afbøde dette "problem", men jeg kunne nu godt se at en sporvogn kunne føres igennem Nørrebrogade ryddet for biler og med behørig afskærmning til fortove og (brede) cykelstier. Men hvad så? Skal den ende i en sløjfe ved Nørreport? Og fra Dronning Louises bro er vi jo ikke nået frem tilNørreport endnu.
Men ja det ville nu ikke være det største problem at lade den ende på Nørreport den skal jo bare lige ud! - optimalt set forstætter den naturligvis.
Det er heldigvis godt at politikken i København ikke styres af folk fra Græsted.