Ny station i Esbjerg, flytning af Herlev station mm. (Trafikpolitik)
Så med en letbane/spor på Nørrebrogade vil man få skinner og renere luft, men næppe større hastighed, hvorfor jeg her klart foretrækker metro; den samme holdning gælder for de øvrige brokvarterer.
Du skal huske at lægge tid til at komme ned og op fra metrostationerne til - og den er ofte ikke helt uvæsentlig.
Et halvt til et helt minut i hver ende, det opvejes nok af den forventede højere frekvens og hastighed på metroen. Og stationsafstanden bør ikke være ret meget højere for en letbane, hvis den skal holde en nogenlunde hastighed.
Metroen vil bruge 24 minutter på en hel tur rundt, så de to fjerneste stationer vil ligge op mod 13-14 minutter fra hinanden. Det kombineret med planlagt 24 afgange i timen, så tvivler jeg på, at en letbane vil være et stort supplement. Selvom på en tur fra Nørrebro til Kongens Nytorv, hvor 350S kører, er den 15-20 minutter om det, og svarer nok meget godt til en letbane.