Ny station i Esbjerg, flytning af Herlev station mm. (Trafikpolitik)
I København arbejder man jo langsigtet på en metro ud til Nordvest som en sidegren på en kommende ringmetro (ikke den under anlæg, men en ny ring udenfor voldene).
???? Jeg tror sgu ikke der er basis for mere Metro i København end det der er vedtaget nu, de næste mange år. Dvs M1 og M2 som er i drift nu, Ringmetroen og en afstikker til Nordhavn og Sydhavn.
"en afstikker til Nordhavn og Sydhavn"?
Der bliver nok tale om to afstikkere, der er 7-8 km mellem dem. Men der er pt intet trafikalt behov for dem, de bygges for at forhøje grundpriserne.
Du har vidst ikke været med 5A/350S ?
Ved du, hvor mange passagerer skal der stige ud af 5A, før bussen er fuld?
5A/350S skal erstattes af metro eller sporvogn.
Nej, men jyderne vil sgu ikke pumpe flere statsmidler i undergrunden under København, så der er ikke penge til detde næste mange år.
Hvem betaler for byggeriet af ubenyttede motorveje i Jylland? Hvem betaler for propfyldte metrotog i København? Det er selvfølgelig synd for jer at I akut mangler en motorvej fra Glyngøre-bro over Hvalpsund-Løgstør-bro over Limfjorden-Hjardemål-Hanstholm-Klitmøller-Agger Tange-bro til Thyborøn. Det vil være et scoop for fiskeindustrien, som nok vil kunne sende en håndfuld lastvognstog rundt på nogle delstrækninger per dag. Og det vil også være en fordel for turistindustrien at der bliver direkte forbindelse mellem Klitmøller og Hjardemål. Så få nogle penge op af jeres bugnende kommunekasser og gå i gang.
Der kører mange flere passagerer i vores busser på vores veje som vi selv betaler for, end på de der mystiske motorveje i Jylland som vi betaler. Hvis I ikke synes at I får for lidt fra København, så gør a la Skotland: Folkeafstemning om udmeldelse af Danmark. Forskellen er bare at Skotland har penge, det har I ikke, bortset fra bloktilskud fra København og landbrugsstøtte fra København via Bruxelles.