Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny station i Esbjerg, flytning af Herlev station mm. (Trafikpolitik)

af LasseG, 22/6 2014, 00:33 (3816 dage siden) @ Lars Kongshøj

Hvis Christiansborg vil have en sporvogn igennem Nørrebrogade, skal de betale det... Men er formålet med at lægge den længere ind, når der ikke er plads nok på overfladen til eget tracé efter Nørrebro Station?


Der er fint plads, hvis man fjerner bilerne. Der er mig bekendt flere passagerer med kollektiv trafik end med biler på Nørrebrogade, og beboerne vil gerne af med forureningen, så det er et prioriteringsspørgsmål.

Så slem er biltrafikken på Nørrebrogade heller ikke - de største problemer er ved busslusen mellem Hillerødgade og Esromgade hvor biler der skal svinge ofte forsinker busserne samt kø over Dronning Louises Bro ind mod byen og kø ved Nørrebro station ud af byen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Det Danske Stålvalseværk A/S
Det Danske Stålvalseværk A/S

Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak