Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny station i Esbjerg, flytning af Herlev station mm. (Trafikpolitik)

af Lars Kongshøj, 13/6 2014, 09:52 (3825 dage siden) @ Bjarke Hvass


Det er da fint - hvor mange ejendomme skal rives ned for at få plads til busstationen og p-pladsen?


Eksisterende busstation og p-plads kan vel genanvendes? Så vidt jeg har forstået vil eksisterende perrontunnel også blive bibeholdt, men der kan være behov for ny cykelparkering ud mod Sønderlundvej. Ligeledes kan der være behov for en mindre flytning af sporet der hvor de nye perroner skal placeres.

Der er ikke plads til cykelparkering på Sønderlundsvej, så den må forblive på SØ-enden af stationen. Men man bør etablere en Y-tunnel i NV-enden så der adgang til begge sider af ringvejen (på sydsiden). Men syd for banen vil der næppe ankomme mange cyklister.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965

Dette hæfte på 60 sider om Hirtshalsbanen udkom i 1965 på Signalpostens forlag som en hyldest til banens 40 års jubilæum. Det er skrevet af A. Gregersen og med i redaktionskomiteen var endvidere Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.

Læs mere
DSB MZ1409

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak