Ny station i Esbjerg, flytning af Herlev station mm. (Trafikpolitik)
Problemet er med +Way strækningen er at der kører en del forskellige linjer (6A, 42, 150S, 173E, 184 og 185), hvoraf det kun er 6A og 150S/173E hvor det kunne komme på tale at konvertere væk fra Bus - men dette skulle jo så gøres på hele strækningen og ikke kun i Københavns kommune (+Way projektet dækker (næsten) hele 150S/173E'rute i Københavns kommune).
Problemet med stækningen er at den nogle store steder (Panum, Riget og delvist Universitetsparken) som ikke vil blive betjent af metrocityringen. Så København har måtte lave denne lappeløsning indenfor kommunegrænsen for at forbinde disse steder med Nørreport på en "rimelig" måde.
Projektet omkring Frederikssundsvej er på den måde meget mere interessant da der jo her var tanker omkring sporvogne (dog med endestation på Nørrebro station!) - for her kunne Københavns kommune have taget nordeuropas største buslinje (bestemt ikke noget man burde være stolt over!) og lavet en stor ændring. Løsningen er dog blevet noget busprioritering, hverken BRT eller Sporvogne (eller metro!). Fokus ligger på Nordhavnen (og lidt Enghave brygge mv.)
I forbindelse med den seneste aftale om kollektiv trafik er der blevet sat penge af til at undersøge letbane på Frederikssundsvej. Det er ikke specificeret, om den undersøgte strækning skal ende ved Nørrebro eller i centrum.