Shunt ved Aarhus - (supplér) Aarhus banegård (Trafikpolitik)
"Indbyggerne i kommunerne på strækningen Frederikshavn-Hinnerup udgør tilsammen 581.193 indbyggere og kunne vi få blot to tog i hver retning pr. dag (og de må såmænd gerne kaldes "Nordjyden" og "Limfjorden" og køre morgen og eftermiddag som frem til K91), vil vi fortsat betale vores statsskat med glæde. Bundskatten i Aarhus og i området nord derfor er jo trods alt ens. Og vi er såmænd så sociale, at vi ikke har noget imod, at "vores" tog bliver koblet sammen med tog fra en eller flere andre strækninger undervejs.
Så hvis der bygges en shunt ved Eskelund, kan man jo starte med selve shunten (som ved Snoghøj-Taulov) og bygge perronerne og parkeringshuset/-pladserne på et senere tidspunkt."
Men I vil blive mødt af et krav fra os i Aarhus om shunt uden om Randers og en jernbanebro over Limfjorden et godt stykke øst for Aalborg, så vi kan komme direkte til Frederikshavn.