Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Shunt ved Aarhus - flyt Aarhus banegård (Trafikpolitik)

af Fysikeren, 27/1 2014, 12:45 (3951 dage siden) @ Finn A

Der er vel egentlig brug for både centrale stationer og stationer med god opkobling til vejnettet.

De centrale er nødvendigt for omstigninger til anden kollektiv trafik samt de arbejdspladser der ofte findes mange af her.

Hvis man ser på, hvordan en kombineret bil- og togrejse kunne være, så er det fra et sted i Midtjylland uden stationsnærhed. Herfra i bilen til en motorvejsnær station i Aarhus, toget til København H og videre med metro til endelig destination.

Dvs. en sådan rute dedikeret kunne køre fra København H til Aalborg med standsning ved stationer, der ligger der, hvor store veje møder banen. Der er f.eks. et punkt lige vest for Odense.

Dette tog skal så være et supplement til det lyntog, der kører med stop i København H, Odense, Aarhus H og Aalborg, der jo har fokus på dem, der rejser kollektivt i begge ender.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Motorfordon för Järnvägar
Motorfordon för Järnvägar

I 1925 udgav Aktiebolaget Hässleholms Werkstäder i Hässleholm en brochure med en oversigt med tekst og billeder over alle de forskellige typer af motordræsiner, som firmaet kunne levere. Brochuren er i pdf-format og fylder 6 Mb.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak