Shunt ved Aarhus - (supplér) Aarhus banegård (Trafikpolitik)
men alle nord for Aarhus har en interesse i mange og hyppige togafgange som drives af væsentlige destinationer. Når langt de fleste passagerer skal til aarhus, og når der ikke er en mere væsentlig destination i flere timers køretid i nogen retning, så bliver det meningsløst at køre udenom Aarhus for at spare minimal tid. ( Og besparelsen bliver endda formentlig endnu mindre, når der alligevel skal bruges ekstra holde-tid på nærmest at tømme toget)
Hvis enkelte afgange kørte udenom Aarhus vil jeg gætte på, at de vil være næsten tomme. Dem der skal til Aarhus vil fravælge den afgang, og dem der skal forbi aarhus vil ikke tilvælge den, udover hvis den tilfældigvis passede med, når de alligevel skulle afsted. Det præcise afgangstidpunkt vil være mere vigtigt end at spare 3 minutter på end 3 timer lang rejse.
Hvis man synes det er væsentligt, hvorfor så ikke udrette Randers-Hadsten i stedet og spare alle tid. Det er næppe dyrere end dette shunt