Strkn. 6 Kjn Sporskifte (spor 4-5) placeret ud for perron (Generelt)
Sporskifter i kurver medfører forøger vedligehold og slitage
Hvor på min tegning ser du kurver i de sporskifter?Men en anden har forklaret de er væsentlig dyrere også i ret gren, ved høj hastighed. Den faktor havde jeg ikke tænkt over. Men stadig finder jeg det ærgerligt
Det kunne godt se ud som om clothoiden (overgangskurven) fra den store kurve, der drejer retningen fra mod Kjøge til mod Vigerslev, slutter lige før pgl. sporskifte af hvilken årsag sporskiftet dårligt kunne lægges længere mod syd uden at lande i overgangskurven - med mindre overhalingssporet var lagt ved Lellinge i nærheden af overhalingssporet, Lel spor 3, for det andet hovedspor.
Nærheden til kurven vil også indebære at forlængelse af overhalingssporet, Kjn spor 5, når det skal forlænges til 1500 m godstog, skal ske i den anden ende.
--
... og i øvrigt mener jeg at al skifte mellem transportmidler bør være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulunderstøttede (med barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.