Kattegat hvornår? (Generelt)
Jeg forstår ikke det her Aarhus-Hamburg. Det virker komplet meningsløst. efterspørgslen er yderst begrænset, og det bliver en ekstremt dyr tur, når der både skal køres en stor omvej og betales for helt unødvendig brug af to gigantiske broer/tunneller, hvor man samtidig er med til at ødelægge kapaciteten. Jeg er nok påvirket af erfaringer med situationen i England, hvor alt med togdrift handler om kapacitet, og der netop derfor er villighed til at investere store summer. Kun en stor kapacitet muliggør passagervækst, og er der først passagervækst kommer investeringerne.
Der vil jeg henvise til 1) mit forslag om en sidetunnel til Samsø - Jylland forbindelsen, en forbindelse fra Endelave til Fyn og 2) mit forslag om en forbindelse Fyn - Als. Det giver en hh - forbindelse Aarhus - via Endelave - Odense - via Sønderborg - via ny shunt Sønderborgbanen - Padborg - Flensburg etc. Dvs forbindelse for både Aarhus og Odense til Hamburg udenom det bulede Østjylland.