Strkn. 6 Kjn Sporskifte (spor 4-5) placeret ud for perron (Generelt)
Men at man ikke har fundet plads til sporskifter syd for perronen så man ikke kan skifte spor hvis der holder et nedbrud eller lignende er stadig mig en gåde. Men der er jo så meget man ikke forstår.
Mon ikke "man" har tænkt at et nedbrud der holder i spor 4 ved perronen ovenpå sporskiftet hverken holder mere eller mindre i vejen end hvis nedbrudet holder et hvilket som helst andet sted på strkn. 6? Nedbrudet skal bare hurtigst muligt skubbes eller trækkes hjem, evt. med rulleskøjter.
Det er selvfølgelig snart at der kan stilles nedbrud "til side" i for eks. Nyborg men Kjn ligger så tæt på værkstederne at der næppe er nogen speciel fidus ved at anlægge reservespor ved Køge-egnen.
--
... og i øvrigt mener jeg at al skifte mellem transportmidler bør være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulunderstøttede (med barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.