Strkn. 6 Kjn Sporskifte (spor 4-5) placeret ud for perron (Generelt)
Kender nogen tanken bag sporskiftets placering ud for perronen?
Den må alt andet lige forringe muligheden for at benytte midtersporet (gods- eller persontog) samtidigt med et passagerudvekslende tog ved perronen.
Mvh. Jens
Mon dog?Et langsommere tog (arbejds-, damp-, gods- eller veterantog) ønskes overhalet og tages derfor ind på spor 5 (i midten). Det indhentende, overhalende tog kommer straks efter ind på spor 4 (perronsporet) og efter evt. kort ophold forsætter det mod Vigerslev (Ig) hvorefter det overhalede tog fra spor 5 sætter i gang igen og følger efter mod Vigerslev.
Det har næppe været tanken at spor 4 i normalsituationen skulle anvendes til længere ophold af tog der er lange nok til at række helt tilbage til sporskiftets frisporsmærke og at et sådant tog skal overhales.
Men at man ikke har fundet plads til sporskifter syd for perronen så man ikke kan skifte spor hvis der holder et nedbrud eller lignende er stadig mig en gåde. Men der er jo så meget man ikke forstår.
Der er en transversal i Lellinge.
--
Mvh Anders