Toget er langsommere i dag end for 50 år siden (Generelt)
Og så kan 200 km/t også sagtens opfattes som højhastighedstog, hvis det er strækninger, hvor toget kun sjældent er under denne hastighed. Det er ikke max-hastigheden, der skal definere alting.
Problemet er bare, at du aldrig kommer fra København til Odense på 58 minutter med en maksimal hastighed på 200 km/t, med mindre du opgraderer hele strækningen til 200 km/t, altså med store og dyre infrastrukturudbygninger til følge.Men lad os nu se, det er jo slet ikke sikkert at timemodellen bliver til noget, eller i hvert fald til det der var udgangspunktet. Og da slet ikke hvis diverse jernbane"eksperter", by- og sogneråd, husejere langs banen, DSB og folketingspolitikere med deres egne dagsordner hver især skal høres og respekteres.
Nej men det er formentlig muligt at komme til Odense på 60 minutter med en max hastighed på 200. Så er stop undervejs dog helt udelukket og man skal finde to minutter senere i systemet, hvad der dog ikke nødvendigvis er svært. Det er hvad DSB foretrækker, så vidt jeg husker.
Resten af banen til odense bliver opgraderet til 200. Det er kun nedsat i Slagelse og så moderat nedsat under storebælt.
Personligt synes jeg man skulle overveje at snyde ved at regne timeplan en fra ny Ellebjerg. Det burde løse de fleste problemer