Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Timemodellens økonimi er bundet op på Superlynforbindelser (Generelt)

af ThomasTT, 22/7 2015, 16:23 (3346 dage siden) @ Gæsten

Således arbejdes der jo nu med planer om at mindske antallet af unødvendige skift på hovedbanen i kbh.


Det lyder godt nok spændende. Har du flere oplysninger eller kan du supplere i øvrigt?


Tilføjelse: Måske også forklare forskellen melle nødvendige og unødvendige skift.

Det er fra analysen om de langsigtede planer om at udvide Glostrup og i øvrigt sende togene over roskilde direkte til lufthavnen med stop i ny Ellebjerg, Ørestad. Med Tre stationer med hver sin metro burde det blive en effektiv løsning på hovedbanen kapacitetsproblemer.

Unødvendige skift er dem, der lige så godt eller bedre kan foretages andre steder. Det skulle angiveligt fjerne 10-20% af passagere fra hovedbanen og på sigt måske endnu flere.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak