Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Udvidelse af S-banen Kystbane-stationer i træ (Trafikpolitik)

af TorstenPedersen, 20/4 2015, 18:25 (3515 dage siden) @ UTJ

I vrøvler endnu engang.

Det var ikke pænt sagt.

Banerne blev indtil 1880 anlagt af et selskab som gerne ville have overskud og derfor er det de mest økonomiske linjeføringer man har fundet frem til. Det var således billigere at forbinde Køge med jernbane ved at bygge fra Roskilde, fremfor den længere vej fra København.

Det har intet med militære hensyn i forhold til afstand til kysten at gøre.

Her er endnu et vrøvlehoved:
'især krigsministeriet så på placering af banen tæt ved kysten med stor bekymring'


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Farum sten og gruskompagni A/S
Farum sten og gruskompagni A/S

Her er historien om de virksomheder, der blev etableret ved Vassingerød i Nordsjælland i begyndelsen af forrige århundrede: Farum teglværker, Farum kalkværk, Farum kalkbrud, Sten- og gruskompagniet mv. Læs også om den normalsporede Lillerød-Farum Banen.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak