Udvidelse af S-banen Kystbane-stationer i træ (Trafikpolitik)
Jeg vil nu nok mene, at stationsbygningerne i Charlottenlund, Klampenborg, Skodsborg, Vedbæk, Rungsted Kyst osv deropad, er bygget ret solide og ikke sådan at rive ned i en håndevending
Det har du sådan set ret i, men nu var det jo et citat fra en bog jeg leverede. Men meget firkantet og strengt set, så ligger f.eks. Charlottenlund ikke på Kystbanen men derimod på Klampenborgbanen. Oprindelig var Klampenborg endestation for Klampenborgbanen, som var anlagt som en sidebane til Nordbanen og en udflugtbane til dyrehaven for københavnere. Kystbanen blev anlagt som en forlængelse fra Klampenborg mod Helsingør. Og stationerne nord for Klampenborg opfylder fint kriteriet med røde sten med bindingsværk og en del træværk.
Ingen af bygningerne på hverken Klampenborg-banen eller Kystbanen er bygget med hurtig nedrivning for øje. Det kan godt være at det er nævnt i en bog, men det bliver det ikke mere rigtig af.
Det er da meget muligt, men bogen (som nok snarere) er et hæfte med titlen "Kystbanen og dens omgivelser" (ISBN 87-986529-0-7) er "udgivet af de lokalhistoriske foreninger langs banen", og de ved vel hvad de snakker om ud fra f.eks. bevarede eksemplarer af lokale aviser og andet lokalt materiale.