Venstresporsdrift på Ny Bane - opsummering og uddybning (Generelt)
Jeg kan gøre det bedre. Her er alle togveje der er relevante for den daglige drift indtegnet:
Kbh-Køge i gul, Peberholm-Hvidovre i grøn, og Peberholm-Køge i cyan. Ingen togruter krydser hinanden, og ingen benytter det enkeltsporede stykke.
Tak for den fine tegning. Dog mangler der Hvidovre F->Kbh og Peberholmen->Hvidovre F.Du overser dog stadig/også mit spørgsmål:
Det var blot en konstatering, som var relevant i forhold til spørgsmålet. Da det er det samme sporstykke, der skal benyttes af tog Hvidovre F->Vigerslev/Kh og Peberholmen->Hvidovre F.Jeg har anfægtet fra starten, at der i oplægget stod "Dette vil muliggøre at al daglig drift på Ny Ellebjerg kan foregå uden krydsende togveje".
Hvortil jeg gjorde opmærksom på at Hvidovre F->Vigerslev/Kh og Peberholmen->Hvidovre F skal krydse hinanden.
Det er kernen i det jeg prøver at bringe ind i debatten.
Din tegning tydeliggør det. Du kan ikke føre godstrafikken, som man gør i dag, fra Peberholmen til Hvidovre F, uden at den skal krydse ind over andre ruter. Eller tog fra Lufthavnen mod Høje Taastrup, udenom Kh.
Jeg kan vitterlig ikke forstå hvorfor du mener der ikke kan køres fra Peberholmen til Hvidovre F uden at skulle krydse andre ruter? Hvilke andre ruter mener du der skal krydses?