Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Venstresporsdrift på Ny Bane - opsummering og uddybning (Generelt)

af steenth, 27/4 2021, 19:17 (1399 dage siden) @ anho

Forbindelsesspor ved Vigerslev:
Højdeforskellen mellem Ny Bane Ringsted og flyover'en ved Vigerslev er alt for stor til at kunne forceres på afstanden mellem tunnelportalen og flyover'en. Der er derfor et par muligheder for at anlægge forbindelsessporet:

  • Byg en ny tunnel til forbindelsessporet med en sydligere tunnelportal, og flet banerne sammen når de begge er i det fri igen (vest for Vigerslevvej). Dette vil mindske det rekreative areal i Kulbaneparken.

Formålet med Kulbanetunnelen var netop at få rekreative arealer, som er en mangelvare i området. Før bygningen af banen var en boldklub, som har gjort de unge have noget at lave i deres fritid. Det er først nu efter flere år bygning at man har fået genskabt de arealer til fodbold pga. det er svært at få lov at bruge penge anlægsudgifter.

[*]Byg en enkeltsporet højbane på cirka 1,3 kilometer hen til der hvor Ny Bane Ringsted kører under Vigerslevvej og tangerer Vigerslev Allé. Denne højbane vil krydse Vigerslevvej i lav højde og gøre det umuligt at køre almindelig trafik her.

Tjaa. Vigerlevsvej er vigtig færdselsåre.... På langt sigt kan det godt være at den udbygges med flere spor for at flytte trafik væk fra Fasanvejende.

Men er svært at gøre noget i det område... Det er veludbygget området, så det er svært at bygge mere, da der efterhånden få ledige arealer tilbage.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak