Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Skænderiet om Kattegattallene fortsætter (Trafikpolitik)

af esni, Frederikssund, 27/1 2016, 07:47 (3232 dage siden) @ ThomasTT

Fyn-als ville jo netop kunne have været gavnlig på alle planer, lokalt,regionalt,nationalt og internationalt,hvis det var blevet bygget som alternativ til femern. Børsen har sågar foreslået det genovervejet, da de opfatter femern som uansvarligt. Det ville være langt billigere og tyskerne ville ikke kunne hindre det. Ja en sådan forbindelse kunne vel være nærmest færdig nu med bedre forbindelser til tyskland og samtidig færre problemer ift sønderjylland

Og når Storebælt bliver lukket på grund af en påsejling af Vestbroen - Hvordan hjælper Fyn - Als så?

Desuden ville jeg være bekymret for om kapaciteten på Storebælt er tilstrækkelig, hvis der kommer et internationalt trafikspring fra Fyn - Als.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Det militære sidespor ved Næstved
Det militære sidespor ved Næstved

I slutningen af 1800-tallet spillede jernbanerne en stor rolle i tilfælde af krig - og dem var der mange af i Europa. For at skaffe en hurtig forbindelse mellem Køge-Næstved banen og Slagelse-Næstved banen blev et militært forbindelsesspor anlagt nord for Næstved station.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak