Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Skænderiet om Kattegattallene fortsætter (Trafikpolitik)

af Krabsen @, 17/1 2016, 15:17 (3241 dage siden) @ ThomasTT

Den sejllads til odden kan næppe sammenlignes med den, der ville indføres, hvis storebælt pludselig ikke kunne bruges i en længere periode. Man ville sikkert sejle over storebælt på 20 minutter og indsætte så mange færger, at der altid ville være en at køre ombord på, der sejlede få minutter senere. Som et s-tog. Det upraktiske ved færger er sådan set ikke overfarten men al det omkring det.


Det upraktiske ville i dette tilfælde nok mest være, at færger, færgelejer og til en vis grad tilkørselsmuligheder ikke eksisterer og ikke stampes op af jorden på en nat, endsige en uge eller en måned..

- for hverken biler eller tog.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
E-maskinernes sidste tid på Sjælland
E-maskinernes sidste tid på Sjælland

Denne artikel af Henrik Madsen udspringer af en brevveksling vedrørende tenderen til DSB E 978, der i mange år henstod på Godsbanegården. Artiklen fortæller om de sidste E-maskine ture i 1. distrikt og lidt om Kong Frederik den IX´s begravelse.

Læs mere
DSB MH320

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak